سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ

بیداری
بیداری اولین مرحله تکامل است، پس بیدار نشو! 
لینک دوستان

روزگاری همه عاشقان امام (ره) از این جمله بر آشفتند از جمله ای که یک خشک مغز، منورالفکر بر زبان راند، که "اندیشه های امام خمینی به موزه تاریخ پیوسته است" که البته بروز این حمیتها در مقابل آن حماقتها به حق و به جا بود.

اما اگر لله، سوای از مباحث سیاسی، به عملکردهای خودمان نگاهی بیاندازیم، خواهیم دید که ما مدعیان و سینه چاکان ولایت برخی از اندیشه های حضرت امام ره را به موزه تاریخ فرستاده ایم. و اگر همگی در خلوت خویش براین موضوع حدیث نفس کنیم به درستی این مطلب پی خواهیم برد و خوب است این را هم بگوئیم که یکی از عمده مشکلات ما، عدم وجود نگاه جامع به همه اندیشه های حضرت امام (ره) است و غالبا هر فرد و هر دسته ای طبق ذوق و روحیات خودشان برخی از بیانات امام (ره) را برجسته و به عنوان تابلوی حرکت خود قرار می دهند که تبعات این برخورد گزینشی را امروز لمس می کنیم.

اما از جمله مباحثی که حضرت امام (ره) بسیار مورد عنایت و توجه قرار می دادند، نقش دانشجویان و دانشگاه در تحولات است که متاسفانه امروز شاهد هستیم، عده ای یا درصد حذف و یا بی خاصیت کردن این اندیشه حضرت امام (ره) هستند.

وقتی به صحیفه انقلاب اسلامی که همان صحیفه حضرت امام (ره) است مراجعه می کنیم و با جملاتی این چنین مواجه می شویم که؛ "دانشگاه مبدا همه تحولات است" یا "مقدرات این مملکت دست این دانشگاهی هاست" و یا "از دانشگاه است که باید سرنوشت یک ملت تعیین شود". نه تنها به اهمیت و نقش دانشگاهیان پی خواهیم برد بلکه به توانمندیها و عمق استراتژیک موجود در این قشر از جامعه خواهیم رسید. که متاسفانه هنوز ما دانشجویان به این باور نرسیده ایم و نه بر نقش خود درایجاد تحول در سرنوشت یک ملت واقفیم و نه بر مبدا تحول بودنمان.

دلایل وجود این رخوت و عدم باور بسیار است که در این مقال فرصت پرداختن به آن نیست. اما آنچه را که لازم می دانم مطرح نمایم این است که؛ اگر مباحث سیاسی، اجتماعی و مدیریتی در استان خوزستان دچار یک طلسم سیاه شده است، که امروز همه فعالان دانشجویی حاضر در صحنه انتخابات مجلس برآن اذعان دارند و از وضعیت موجود لیستهای انتخاباتی ناراضی هستند، یکی از عمده دلایلش پراکندگی و عدم اهتمام ما دانشجویان و دانشگاهیان است و همگی فکر می کنیم، فقط شب انتخابات زمان انجام تکلیف است!

تکلیفی که اگر انجام نشود بنیانهای انقلابی و اسلامی زیر پا گذاشته می شود. به نظر حقیر زمان آن فرا رسیده تا با تشکیل مجمعی از دانشجویان ولایی و انقلابی حاضر در مساجد و تشکلهای فرهنگی و دانشجویی، به فکر درمان زخمهای کهنه سیاسی و اجتماعی این استان باشیم و در پایان از همه دوستان خود، استدعا دارم که اگر قرار است برای شورای شهر احساس تکلیف کنیم امروز وقتش است نه شب انتخابات. 


[ پنج شنبه 90/12/11 ] [ 5:0 عصر ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

بیداری اولین مرحله تکامل است، پس بیدار نشو!
موضوعات وب