سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ

بیداری
بیداری اولین مرحله تکامل است، پس بیدار نشو! 
لینک دوستان

سومین شب از شبهای قدر در حرم علی ابن موسی الرضا علیه السلام با سخنرانی دو پهلو و نامناسب ناطق نوری، تبدیل به مراسم برائت از ساکتین فتنه و مدعیانی شد که انقلاب را ارث پدری خود می دانند.
در مراسم احیای شب 23 ماه مبارک رمضان در حرم علی ابن موسی الرضا علیه السلام به دعوت تولیت آستان قدس رضوی علی اکبر ناطق نوری بعد از قرائت دعای جوشن کبیر به سخنرانی و اجرای مراسم قرآن بسرپرداخت.
ناطق نوری که موضوع سخنرانی خود را عدالت اجتماعی در عرصه های مدیریتی،اخلاقی،سیاسی و اجتماعی قرار داده بود در بیانی دو پهلو در ضرورت عدالت بیان داشت: اگر ما در جنگل زندگی می کردیم نیازی به عدالت نداشتیم اما اکنون که در شهر با گستره روابط اجتماعی زندگی می کنیم به عدالت نیاز داریم.
ناطق نوری گفت: انسان باید عدالت سیاسی داشته باشد مثلا کسی که در انتخابات شرکت می کند نباید برای اینکه رای بیاورد حریفش را تخریب کند و آبروی او را ببرد و عدالت نیز اقتضاء می کند از کسی که آبرویش رفته است نیز حمایت شود.
سخنان دو پهلوی ناطق نوری سبب شد تا عده ای در صحن جامع رضوی لب به اعتراض بازکنند و با شعارهایی همچون |مرگ بر ضد ولایت فقیه| و |این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده| اعتراض خود را به سخنان دو پهلوی او نشان دهند این اقدام باعث شد تا مردم حاضر نیزشعاردهندگان را همراهی کنند. عده ای نیز بطری های آب خود را به سمت جایگاه پرتاب کردند. در اینجای مراسم بسیاری از زائرین حاضر در رواق ایستاده و با سر دادن شعار و صلوات به سمت جایگاه حرکت کردند که عده ای از محافظان جایگاه سخنرانی، با هل دادن مردم از هجوم انان جلوگیری کردند.
به گفته عده ای از شاهدان ظاهرا چند نفر از معترضین نیز بازداشت شدند.
مراسم قرآن به سر احیاء شب 23 رمضان بدون اشک و در بهت و اندوه مردم از هدر رفتن فرصت گرانبهایشان به پایان رسید.بسیاری از مردم هنگام خروج از رواق مراتب نارضایتی خودشان را به انحاء مختلف نشان می دادند. برخی از خدام حرم نیز می گفتند اگر این لباس را بر تن نداشتیم همراه مردم شعار می دادیم و اعتراض می کردیم.
این مراسم از شبکه یک صدا و سیمای ضرغامی با سانسور اعتراضات مردمی پخش شد.


[ یکشنبه 91/5/22 ] [ 5:23 عصر ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

بیداری اولین مرحله تکامل است، پس بیدار نشو!
موضوعات وب