سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ

بیداری
بیداری اولین مرحله تکامل است، پس بیدار نشو! 
لینک دوستان

1-در یک روایت، جابر از امام صادق علیه السلام سئوال می کند که : چرا فاطمه ، زهرا نامیده شده است ؟
حضرت فرمودند :لأنّ الله عزوجل خلقها من نور عظمته
فاطمه را از آن جهت زهرا گویند که خدای  متعال او را از نور عظمت خود آفرید.

2. پیامبر گرامی اسلام ، پس از ازدواج علی و حضرت زهرا ، روزی از حضرت علی پرسید: همسرت زهرا را چگونه یافتی ؟
حضرت علی فرمود :نعم العون علی طاعةالله
خوب یاوری در اطاعت کردن و بندگی خدا

3. فاطمه قلب و روح من است (پیامبر اکرم)
4. امام حسن (ع) مى‏فرماید: «مادرم فاطمه را دیدم که شب جمعه در محرابش به عبادت ایستاده بود. او پیوسته در حال رکوع و سجود بود تا سپیدى صبح پدیدار گشت. مى‏شنیدم که براى مردان و زنان مؤمن با ذکر نامشان دعا مى‏نمود، اما براى خودش دعایى نمى‏کرد و از خداوند چیزى نمى‏خواست.»

5.فاطمیه؛بلندترین فریاد و عمیق ترین سکوت است.

6.فاطمیه؛خروجی برعلیه ظلم و جهل وشروعی بر مظلومیت شیعه.
7. مقام معظم رهبری : واقعا دختر پیامبر معمای ناگشوده ذهن بشر و معارف بشری است .
8. مرحوم شیخ عباس قمی روایت می کند که محب حضرت علی از دنیا نمی رود مگر این که در همین دنیا به دست مولا از آب کوثر می آشامدو پس از پاک شدن جان می دهد . آب کوثر همان محبت زهرا است .
9. حاج اسماعیل دولابی : نور فاطمه مشکل گشای اهل زمین و آسمان ، حتی ملائک و شوهرش امیرالمومنین و پدرش پیغمبر خداست .
10. امام صادق (ع) می فرماید : گرچه مصیبت جدمان بزرگترین بلا بوده اما مصیبت جدمان علی و مادرمان زهرا (س)« اضحی و أمر» بود؛یعنی تلختر و وحشتناک تر .
9. آیت الله مصباح : فاطمه مظهر کل اسماء الهی است . فاطمه آینه دار تمام صفات ربوبی است . فاطمه مظهر رحمت و عطوفت خداست . فاطمه تجلی علم و حکمت خداست فاطمه مظهر صبر و حلم خداست ، فاطمه تجلی عظمت و قدرت خداست . او مظهر جمال خداست . وتجلی جلال خداست
10. آیت الله مصباح : فاطمه شیدائی ترین پروانه شمع امامت بود ، پروانه عاشقی که با سوختن و فداسازی خویش به همگان آموخت ، که امام بر حق چونان کعبه است . کعبه ای که مردم بایستی بر گردش طواف کنند ؛نه او بر گرد مردم . این فاطمه بود که عاشقانه ترین پاسداشت را از حریم امامت روا داشت .

11. آیت الله کشمیری : اگر پاکی و طهارت و عفت در چشم و گوش و زبان و قلب می خواهیم باید به مرکز و محور عصمت الهی حضرت زهرا پناهنده شویم.
12. آیت الله سعادت پرور: فاطمه یگانه خانمی است که خداوند اسمی از اسماء خودش را به وی عنایت کرد و فاطمه اش نامید و از آنجا که دوستانش را یاری خواهد کرد در آسمان «منصوره» نام گرفت و نیز از آنجا که شیعیانش را از آتش نجات خواهد داد، در زمین فاطمه نام گرفت .
13. آیت الله سعادت پرور: فاطمه معصومه ای است که اگر چه منصب نبوت و وصایت را نداشت ، ولی در مقام عصمت، نه تنها در ردیف  انبیای گذشته و بلکه بالاتر بود ، با پدر و شوهرش و اولادش از نظر عصمت یکتا و بی همتا بود .
14. آیت الله سعادت پرور: بدون ولایت فاطمه، ولایت ما به رسول اکرم و علی«ع» پاکیزه و کامل نمی گردد.
15. آیت الله شاه آبادی: این محبت حضرت زهراست که انسان را به راهی که باید برود، هدایت می کند و اگر نباشد اصلا سیری وجود نخواهد داشت . سالک الی الله در صورتی می تواند به جائی برسد که در ضمن سیر ، اول اتکاء به حضرت صدیقه داشته باشد .
16. آیت الله شاه آبادی : محال است ، سالک سیر و سلوک کند و به جائی برسد مگر از طریق خانم حضرت زهرا «س». البته منظور از اینکه به جائی برسد ، نه این اموری است که مثلا افکار را بخواند یا هر چیزی می خواهد ، برای او مهیا باشد ، نه آنها اصلا ارزش ندارد . آن چیزی که ارزش دارد ،مقام قرب پروردگار است و این مقام قرب محقق نمی شود مگر از طریق حضرت زهراء «س».
17. آیت الله شاه آبادی : شما اگر توفیق پیدا کردید و بیدار شدید ، صلوات حضرت صدیقه را بفرستید و با ایشان مأنوس باشید؛ در نوافل شب به مقام شامخ حضرت زهرا توجه کنید و بدانید که استمداد گرفتن از ایشان موجب قرب و ترقی معنوی می شود و خداشناسی انسان را زیاد می کند.

 

 


[ پنج شنبه 90/2/1 ] [ 12:54 صبح ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

بیداری اولین مرحله تکامل است، پس بیدار نشو!
موضوعات وب