سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ

بیداری
بیداری اولین مرحله تکامل است، پس بیدار نشو! 
لینک دوستان

"همه چیز درباره لویت"

علی اکبر ولایتی وزیر خارجه پیشین کشورمان در آخرین مناظره تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری پس از اشاره به مذاکره‌اش با نیکولا سارکوزی رئیس‌جمهوری فرانسه از دیدار با فردی به نام لویت سخن گفت که با واکنش سعید جلیلی مواجه شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرآنلاین، سعید جلیلی در این مناظره، دیدار و گفتگوی ولایتی با این فرد را کم‌ارزش قلمداد و از لویت با عنوان کارشناس الیزه یاد کرد.

اما فردی که ولایتی از دیدار و مذاکره با او سخن گفت ژان دیوید لویت مشاور ویژه دیپلماتیک رئیس‌جمهوری فرانسه بوده است که به گفته روزنامه لوموند از جمله مشاوران بلندپایه و مورد وثوق نیکلای سارکوزی بوده است.

لوموند درباره این دیپلمات کهنه‌کار فرانسوی می‌نویسد: ژان - دیوید لویت Jean-David Levitte سمت‌های زیادی در دستگاه دیپلماسی فرانسه داشته است. او سفیر سابق فرانسه در آمریکا، مشاور ویژه سارکوزی در همه پرونده‌های دیپلماتیک، سفیر فرانسه در سازمان ملل (2000-2002) و رییس شورای امنیت ملی فرانسه، مذاکره‌کننده در بسیاری از موضوعات بین‌المللی از جمله قطعنامه 1441 عراق و مشاور ویژه دیپلماتیک شیراک نیز بوده است.

لویت قرار بود پس از پیروزی سارکوزی در انتخابات ریاست جمهوری رئیس شورای عالی امنیت ملی فرانسه باشد؛ نهادی که با اصرار سارکوزی و برگرفته از مدل شورای امنیت ملی آمریکا قرار بود تاسیس شود اما در نهایت این شورا به دلیل رقابت‌های موجود میان نهادهای سیاستگذاری تشکیل نشد.

روزنامه لوموند فرانسه در یادداشتی به قلم ناتالی نوگایرد در سال 2007 اشاره‌ای به مجرای دیپلماسی باز شده توسط علی‌اکبر ولایتی با مقامات فرانسوی داشته و می‌نویسد: از اسناد این‌گونه برمی‌آید که سارکوزی تلاش می‌کرد تا دیپلماسی پنهانی را با ایران در پیش گیرد. اسناد آمریکایی نیز این مسئله را افشا کرده‌اند. جریان از زمانی آغاز شد که الیزه در می 2007 کانالی برای مذاکره با علی‌اکبر ولایتی، مشاور دیپلماتیک رهبری ایران باز کرد. مسیری که تلاش داشت بدون حضور احمدی‌نژاد که فردی غیر قابل مذاکره قلمداد می‌شد به راه حلی برسد.

لوموند در ادامه گزارش خود بدون اشاره به جزئیات آنچه باعث مسدود شدن این مسیر شد، نوشته است: فرانسوی‌ها بعد از مدتی به این نتیجه رسیدند که ایران تصمیم جدی برای حل مشکل ندارد.


[ شنبه 92/3/18 ] [ 2:35 عصر ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]

احمدی نژاد پس از بهره‌برداری از طرح انتقال خط آهن تهران - تبریز به زیرزمین در مناطق 17 و 18 تهران در مورد مسایل هسته گفت:

نمی‌خواهم وارد بحث مذاکرات هسته‌یی شوم چون خودشان مسئولند و می‌دانند چه باید بکنند و کاری به آن ندارم و دخالتی هم ندارم، اما معتقدم باید ایران را ساخت و ظرفیت ساختن در ایران، بی‌پایان است. این امر نیازمند دلسوزی و فداکاری است.

پ. ن:

1.مشخصه احمدی نژاد هم مثل نظر هفت نامزد ریاست جمهوری موافق عملکرد تیم هسته ای نیست!

2. با این حرفش مشخصه بعدا می خواد بگه نذاشتن.

3.واقعا یه سئوال؛ عملکرد تیم هسته ای جلیلی چطوریه. خوب،متوسط یا ضعیف؟


[ شنبه 92/3/18 ] [ 1:43 عصر ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در جمع طلاب و روحانیون با اشاره  به این که در حال حاضر فضای انتخابات، فضای مطلوبی است و زمینه برای انتخاب اصلح فراهم شده است اذعان کردند که باید از این فضا حداکثر استفاده را نمود و نباید لحظه ای را از دست داد .

ایشان با تأکید بر این که نباید با سیاه نمایی ها و انتساب مطالب غلط به افراد، نیروهای ارزشی نظام را از دست داد گفتند که افرادی که با برچسب زدن و نسبت دادن مطالب غلط سعی در تخریب چهره دکتر قالیباف دارند کار غیر شرعی، غیر عقلی و غیر عرفی انجام می دهند.


[ پنج شنبه 92/3/16 ] [ 4:43 عصر ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]

مهمترین نکات از سخنرانی حجت الاسلام انجوی‌نژاد | باموضوع تذکرات انتخاباتی|
جلسه هفتگی 11 خرداد 92

اگر کاندیدای تو قابلیت این را دارد که بدون تخریب و نفی بقیه تبلیغش کنی، تبلیغ کن. اگر نه، نکن!


*یکی از چیزهایی که در کانون ما نسبت به آن حساسیم و نباید هزینه بشود، وحدت ما و شأن ماست. برای آدمی که آمده و می خواهد به مقامی از دنیا برسد. یک زمان وظیفه است بزنیم وسط گود، ولی وقتی بحث بین خودی هاست ما ورود پیدا نمی کنیم. دخالت هم نمی کنیم. از الان تا انتخابات بنده باید بشوم مسئول شورای حل اختلافات بین شماها! امید داریم که برادران و خواهران بیشتر دقت کنند؛ این جمع جزء نعمت های معنوی است، شما اجازه ندارید حراجش کنید برای مسائل سیاسی.
اینجا جایی‌ست که در کنار شما 14 نفر شهید شدند. شما اجازه نداری ارتباطت را با خواهرت و برادرت بخاطر «هیچ»، بخاطر کسی که دقیقا نمی دانی چه می شود! ، خراب کنی.

الان اینجا مصالح جهان اسلام که نیست. بین رئیس جمهور اسرائیل و حسن نصرالله که نمی خواهیم یکی را انتخاب کنیم! چند نفر آدم ِ خودی هستند.

*هرکس برای خودش رأیی دارد. اگر می بینید تبلیغات‌تان کنار همدیگر باعث دلخوریتان از هم می شود، کنار هم تبلیغات نکنید. خب این روی کاندیدایش تعصب دارد تو هم تعصب داری، چرا کنار هم تبلیغات می کنید؟ به کاندیدایش علاقه دارد. چه اصراری دارید !؟ وحی نازل شده که شما تمام دوستانت را هدایت کنی !؟ قانع نمی شود.

بگو ما نوکر شما هستیم برو به هرکسی دوست داری رأی بده. ما با هم دوست و رفیقیم، 10 - 15 سال است با هم بزرگ شده ایم، رفت و آمد داریم، سر یک سفره نشسته ایم.
چیزی که دغدغه ی من است، جمع های حزب اللهی بعد از انتخابات تبدیل به چندین جمع نشوند. یک جمع بمانند. شما که شیراز هستید و با هم بزرگ شدید، بعد از انتخابات این هایی که تهران هستند که کاری با شما ندارند! شما می مانید که چشم در چشم هم هستید، در جلسه و محله و .. با هم هستید.


اگر یک مقداری خط مرزی پررنگ تر بشود، شاید همه ما وارد شویم. ولی الان خط مرزی اصلا پررنگ نیست.در جمع هایی که با هم هستیم همه نوع تفکری هست، باید سعه صدر خودتان را بالا ببرید.

* سفید نمایی و سیاه‌نمایی نکنید. هیچ کدام از این چند نفر، آنقدری که مخالفین‌شان می گویند سیاه نیستند و هیچ کدام آنقدری که طرفداران‌شان می گویند سفید نیستند. مقدس سازی نکنید.
بنده سال 84 یک نامه به آقای احمدی نژاد نوشتم، در مرحله دوم. گفتم الان داریم پشت سر شما می آییم، 5 تا اشکال دارم به طرفداری از شما. اصولگراهای شیراز ریختند سر ِما که این چه وقت نامه نوشتن بود! تضعیف جبهه فلان! و ..!
ما ولایی هستیم، نه مثلا احمدی نژادی.
برادر من، خواهر من، از این 8 نفر هیچ کدام آنقدرها سیاه و هیچ کدام آنقدرها سفید نیست. مطلق انگاری نکنید. باز پدیده ی هزاره ی دوم و پنجم و ششم راه نیندازید. مؤمن چقدر باید از این داستان ها چوب بخورد !؟

-دغدغه ی بعدی ام این است که، - دغدغه ی شخصی است، شاید عده ای از شما با این دغدغه من همراه نباشند. چه اشکالی دارد؟ شما قرار نیست که حتما اصولگرا باشی - دغدغه ی شخصی بنده این است که کسی که رئیس جمهور می شود، بعدا بگویند رئیس جمهور حزب اللهی است.


وقتی حزب الله را در یک نفر محصور کنید، اینقدری که شما دارید همدیگر را می کوبید، اگر دوهفته دیگر این وضع ادامه پیدا کند و نظرسنجی ها بالا بیاید و احساس رقابت جدی شود، یک کاری کنید هرکسی رأی آورد بگوییم حزب اللهی است. نه اینکه همه بگویند دیدی حزب الله رأی نیاورد! حزب اللهی و ولایی و پای کار باشد. ممکن است کسی هم دغدغه اش این باشد که یک اصلاح طلب رأی بیاورد؛ هیچ شکالی ندارد و نظرش هم محترم است. بعدش باز هم می آییم می نشینیم سینه می زنیم، گریه می کنیم و حرف هایمان را می زنیم. راجع به این ها بحثی نداریم. هشت نفرند، همه‌شان از فیلتر نظام گذشته اند. هشت نفرشان برای ما محترم اند. ولی دغدغه ی من این است که یکی از این 4- 5 نفر که رفت بالا، بگویند کاندیدای حزب الله است.
شما اگر خودت را حزب اللهی می دانی، سعی کن انحصارش نکنی در 2 - 3 نفر. تا اگر فردا یک نفر دیگر رأی آورد، نگوییم ما رأی نیاوردیم! رأی آوردیم. الان در جامعه حزب اللهی ها در 5 - 6 نفر کاندیداها پخش اند. مثلا در شهرستان ها بستگی به این دارد که بزرگان‌شان دنبال چه کسی باشند.
ائمه جمعه، مسئولین، بچه های دفاع مقدس، بچه های ارزشی، نهادهای حزب اللهی و .. . این ها هرکدام یک سری طرفدار دارند. امت حزب الله 5 میلیون نیستند، از نظر ما آمارشان خیلی بالاتر است.


-دغدغه ی بعدی من این است که برخی از تبلیغات ما و فشار سفیدنمایی و سیاه‌نمایی باعث بشود اگر کاندیدای ما رأی نیاورد، یک قسمتی از حزب الله احساس سرخوردگی کند. اگر می خواهی برای کسی روزه بگیری، برای کسی بگیر که نظر آقا و امام زمان (عج) روی اوست؛ نه برای آدم خودت. بعد سرخورده می شوی. بنده اگر صلواتی هم بفرستم، صلواتی می فرستم که آقا فرمودند امام زمان (عج) به قلب مردم بیندازد به چه کسی رأی بدهند.
احساس می کنم الان بعضی نوجوان ها و جوان هایی که در گود هستند، اگر کاندیدایشان رأی نیاورد بعدا دچار سرخوردگی بشوند؛ سرخوردگی یعنی ناامیدی یک جوان از آرمان های انقلاب.

امان (ره) به ما نوجوان های زمان جنگ می گفتند وقتی می زنید به خط، یادتان باشد اینهمه ذکر گفتید، نذر کردید، روزه گرفتید امشب برویم خط را بشکنیم، بشکنید یا نشکنید پیروزید. اول این را به ما گفتند، بعد گفتند بزنید به خط. که یک وقت ما سرخورده نشویم بگوییم زدیم به خط و نشد. وظیفه ی شرعی ات می دانی برای هر کاندیدایی کار کنی، دستت را هم می بوسیم. ولی یادت باشد کسی که امام زمان و آحاد مردم انتخاب می کنند، حرف آخر است.
دوهفته دیگر هرکسی رئیس جمهور شد، بنده همین جا می آیم تشکر می کنم؛ از ملت، از جمع خودمان، از آقا. هرکسی بشود. بنده اعتقاد دارم کسی که در جناح فکری مخالف من هم هست، اگر رأی بیاورد، یک مصلحتی برای انقلاب اسلامی بوده. خیلی وقت ها ما شاید یک بازنگری لازم داریم. خیلی وقت ها مست بودن از قدرت باعث می شود ما به اشتباهات عملکرد خودمان فکر نکنیم. مگر چقدر قرار است عمر کنیم؟

-بنده توقعم این است سرخورده نشوید. برای هر کاندیدایی می خواهی کار کن، اما نیت اصلی ات این باشد که مردم هرکاری بکنند ان‌شاءالله درست است. روزه می گیرم، صلوات نذر می کنم، نه برای پیروزی آقای الف و ب؛ برای صلاح نظام و جمهوری اسلامی. برای صلاح مملکت. چیزی که من صلاح می دانم الزاما صلاح اصلی  انقلاب نیست، صلاح را خدا تشخیص می دهد.


-اگر اختلافات بیشتر بشود، متدینین دردمندتر خواهند شد و دشمنان شادتر. در پازل شادی دشمن و دردمندی متدینین جامعه قدم برندارید. این برایتان یک عذاب آخرتی خواهد داشت.
 اگر کاندیدای تو قابلیت این را دارد که بدون تخریب و نفی بقیه تبلیغش کنی، تبلیغ کن. اگر نه، نکن! اگر می خواهی این کار را بکنی، عمومی و رسانه ای اش نکنید. چهارم فرودین هم عرض کردم و گفتم هیچ کس گوش نخواهد داد، الان هم می گویم و باز هم هیچ کس گوش نخواهد داد! بنده وظیفه ی شرعی ام است بگویم.
در پازل دشمنید؛ هر یک نفری که از نفر دیگری دلخور می شود، قهقهه ی شیطان به آسمان می رود. اسم این را نگذارید روشن‌گری و شفاف سازی؛ دارید دلخوری ایجاد می کنید. این جوان انتخابش را کرده، مثل من نیست که تا چهارشنبه انتخابم معلوم نیست! زود به نتیجه رسیده. بنده 3 سال است گزینه در ذهنم است هنوز به نتیجه ی اصلح مابین نرسیده ام. شاید تا روز انتخابات چیزی گفت که با مبانی من جور در نیامد! سریع می کشم کنار. دقت کنید دلخوری ایجاد نکنید.


-آقا فرمودند آحاد مردم که به صحنه بیایند، توهم متوهمین را نقش بر آب خواهند کرد. خودتان را فریب ندهید. بنده ادعایی ندارم، به اندازه ارتباطی که دارم می دانم مردم با این فضاها بیگانه اند. مردم به تلویزیون و رادیو و روزنامه و بعضا به ماهواره نگاه می کنند. مردم به یک سری نکاتی توجه دارند که فارغ از آن گفتمان های مبنایی ماست که در ذهن‌مان داریم این ها را با هم بحث می کنیم.
و این ضعف مبنایی مردم بر می گردد به ضعف مبلغین و امثال من و تو، که چندین بار گفتیم اینقدر دیر نیایید پای کار. اگر بخواهیم در المپیک بعدی پیروز شویم، باید از روز پایان المپیک قبلی شروع کنیم. ده روز است پای کار آمده و می خواهد همه را قانع کند من آدم خوب اصلح صالح هستم!
احساس تکلیفی که شما کردید، باید حداقل با یک پشتوانه ی دو ساله باشد برای چنین قضیه ی مهمی. مردم را به این سادگی نمی شود راضی و قانع کرد.

 


[ پنج شنبه 92/3/16 ] [ 4:34 عصر ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]
<< مطالب جدیدتر           

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

بیداری اولین مرحله تکامل است، پس بیدار نشو!
موضوعات وب