سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ

بیداری
بیداری اولین مرحله تکامل است، پس بیدار نشو! 
لینک دوستان

امیرالمومنین علی علیه السلامدر خطبه 32 نهج البلاغه انسانها را به چند دسته تقسیم میکند که فکر کردم خوب است همه بدانیم چرا که اگر کمی تامل کنید میفهمید این بیان حضرت برای امروز ما بوده است.

*امام انسانها را بعد از رحلت پیامبر به دو دسته تقسیم میکند:

1. مردم (که مردم را هم به 4 صنف تقسیم می کند)

2. متقیان(و متقیان هم به 4 دسته)


و اما مردم؛

1.گروهی دست به فساد نمی زنند (برای اینکه روحشان ناتوان و شمشیرشان کند و امکانات مالی ندارند)

2.گروهی فسادشان آشکار است(اینان دین را برای به دست آوردن دنیا تباه می کنند تا به ریاست دست پیدا کنند)

3.گروهی با تظاهر به آخرت در طلب دنیایند(خود را کوچک و متواضع نشان میدهند ،گامهای ریاکارانه و کوتاه بر میدارند و خود را همانند مومنان واقعی نشان میدهند و پوشش الهی را وسیله نفاق و دورویی و دنیا طلبی خود قرار میدهند)

4.گروهی آراستگان به زیور قناعت و زهد(اینان با پستی و ذلت و فقدان امکانات از به دست آوردن قدرت محروم مانده اند از این رو خود را به زهد و قناعت زده اند)

 

و اما متقیان؛

"که خصوصیت مشترکشان این است که یاد قیامت چشمهایشان را برهمه چیز فرو بسته و ترس از قیامت اشکهایشان را جاری ساخته"

1. عده ای که از جامعه رانده شده و تنها زندگی میکنند.

2. عده ای ترسان و سرکوب شدند و سکوت اختیار کردند.

3. عده ای مخلصانه مردم را به خدا دعوت می کنند.

4. عده ای اهل تقیه اند، اینان بخاطر تقیه از چشم مردم افتاده اند ناتوانی وجودشان را فراگرفته، دهنهایشان بسته و قلبهایشان مجروح است، آنقدر نصیحت کردند که خسته شده اند، از بس سرکوب شده انند ناتوانند.

 

"من جز کدام دسته ام؟؟؟"


[ یکشنبه 90/5/9 ] [ 4:2 عصر ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]

نتیجه اخلاقی ای سریال ساختمان پزشکان؛ مردان غیرت را قی کنند، زنان عفت را پیش!

در زیر مقاله ای پیرامون این سریال درج شده است پیشنهاد می شود دوستان مطالعه کنند............

ادامه مطلب...

[ جمعه 90/5/7 ] [ 7:49 عصر ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]

جوزف نای کیست؟

«جوزف نای یکی از برجسته‌تری پژوهشگران روابط بین‌الملل است. وی در دانشکده حکومتداری کندی در دانشگاه هاروارد (Kennedy School of Government at Harvard University)، به عنوان استاد تمام وقت برجسته و پژوهشگر و مؤلفی بسیار پرکار فعالیت می‌کند.
از وی آثار مبنای و برجسته‌ای منتشر شده است، از جمله «قدرت رهبری» (The Powers to Lead)، «قدرت نرم: ابزار موفقیت در اقتصاد جهانی» (Soft Power: The Means to Success in World Economics) و مجموعه «قدرت در عصر اطلاعات جهانی» (Power in the Global Information Age).
وی در بحث قدرت نرم و دیپلماسی عمومی پیشروی همه محافل و پژوهشگران است و چند دوره، به عنوان یکی از مشاوران برجسته رئیس جمهور آمریکا فعالیت کرده است.»

 

متن کامل سخنرانی او را می توانید در صفحات جانبی وبلاگ مطالعه نمائید


[ یکشنبه 90/5/2 ] [ 5:43 عصر ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]

علی اکبرصالحیامروز میخوندم که در فرودگاههای عراق برای ورود و خروج از کشورشون از ایرانیها پول میگیرند که این کار برخلاف تمامی قوانین بین المللی است ایرانی هایی که در فرودگاههای عراق این پول را پرداخت میکنند به این پول میگویند پول زور.وقتی از مسئولین سازمان حج و زیارت هم پرسیدن چرا این پول از ایرانیها دریافت میشه انها هم گفتند که این دریافت غیرقانونی است وبا مقامات عراقی هم گفتگو کردند ولی آنها هیچ پاسخی نداند.

چندی پیش شنیدم احمدی نژاد یه هواپیمای دونفره ساخت ایران به رئیس جمهور تاجیکستان هدیه داده، بعد برای فرستادن این هدیه از چندماه قبل دو نفر از تاجیکستان اومدن ایران و چندماهی خوردن و خوابیدن به بهونه آموزش دیدن برای پرواز با این هواپیما، بعد از کلی آموزش ، زمانی که باید هواپیما را ببرن کشورشون گفتند که ما سوار این نمیشیم و دو نفر از معاو نین هواپیمایی کشورمون زحمت کشیدن خودشون سوار هواپیما شدند تا اون رو پیشکش رئیس جمهور تاجیکستان کنن.

مرتب از عربستان خبرها میرسه که با زائران ایرانی اینطور برخورد کردند و یا اون یکی رو زدند و این یکی رو بازداشت کردند.

اون از عراق پیزوری که ماسرپاش نگهش داشتیم، این از تاجیکستان که آب بینش رو به زوری بالا می کشه، اینم از عربستان. نمی دونم این مسئولین امورخارجه ما چه غلطی دارن میکنن که هرروز کشورهای تازه به دوران رسیده ایرانی و ایران را مورد توهین قرار می دن و اونا هیچ حرفی هم نمیزنند تازه صالحی بی عرضه میاد مصاحبه میکنه که ما به عربستان هیچ مشکلی نداریم و یک اختلاف جزئیه. نمی دونم مردم بحرین رو به جرم شیعه بودنشون اجنه دارند قتل و عام میکنند یا سربازای عربستانی.

این رسمش نیست برادر صالحی، عرضه نداری تحویل بده.


[ یکشنبه 90/5/2 ] [ 3:42 عصر ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]

بعضی ها از خودشون می پرسن چطور وقتی امام زمان عج ظهور میکنه بعضی از اصحابش که مرده اند زنده می شوند و امام را یاری میکنند؟در جواب این سئوال میخواهم با تشبیهی جواب بدم.

"می گویند در مرتع های بزرگ و سرسبز وقتی خشکسالی فرا می رسه تمامی حیوانات به تب و تاب می افتند برای پیدا کردن غذا ،خیلی هاشون هم می میرند و بعضی ها هم رو میارند به لاش خوری، اما یک نوع ماهی هست که توی دریاچه های کوچک اون زندگی میکنه توی خشکسالی خودش رو توی لجزار باقی مونده میندازه و جون میده تا وقتی که دوباره بارون شروع به باریدن کنه و سیلاب دشت رو فرابگیره، اون موقع دوباره زنده می شه و ازنو زندگیش رو شروع میکنه."

میخام بگم  آبی که حیاتش و بودنش رو از امام زمان ما میگیره، زنده میکنه و حیات میده، پس وقتی امام زمانمان مهدی بیاد دیگه چکارمیکنه.

جانم به فدایت مهدی جان.من رو هم زنده کن.


[ یکشنبه 90/5/2 ] [ 12:59 صبح ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]
<< مطالب جدیدتر           

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

بیداری اولین مرحله تکامل است، پس بیدار نشو!
موضوعات وب