سفارش تبلیغ
صبا
قالب وبلاگ

بیداری
بیداری اولین مرحله تکامل است، پس بیدار نشو! 
لینک دوستان

با ولی فقیه نباشی، خواه به خدمت ایستاده باشی، خواه به خیانت نشسته باشی، نتیجه یکی است.

"دادش حسین"


[ دوشنبه 90/2/26 ] [ 4:29 عصر ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]

بخشی از بیانات عمار حضرت ماه (آیت الله مصباح یزدی)که از خطرات و فتنه های جدید گفته است. مطالب زیر مهمترین نکات از چند سخنرانی ایشان است:

  • سایر اختلافات و تقابلات جنبه فرعی دارد و آنچه در سعادت و شقاوت انسان مؤثر است، همان پیروی از حق و دوری از باطل است. عضو خبرگان رهبری، با اشاره به ویژگی‌های مقام معظم رهبری، تصریح کرد: ایشان بدلی شایسته و بی‌بدیل برای امام خمینی (ره) است و هر چه خداوند را به خاطر این نعمت شکر گزاریم، نمی‌توانیم حق شکر را به جا آوریم.
  • وی افزود: امروز ما با دو مسأله مواجه هستیم، از طرفی باید قدردان خدمات دولت باشیم و از طرفی باید از رسوخ انحرافات فکری جلوگیری کنیم.
    این استاد فلسفه و تفسیر، با اشاره به انحرافاتی که ممکن است جامعه دچار آن‌ها شود، اظهار داشت:
    این که بعضی تکرار می‌کنند جامعه را مستقیما امام زمان اداره می‌کند، جمله‌ای است که در معرض برداشت نادرست قرار گرفته، بعضی می‌خواهند با این حرف‌ها لزوم ولی‌فقیه را زیر سؤال ببرند.
    عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: این طرز فکر، در کنار قدرت، ‌سرمایه و حمایت‌های خارجی، چیزی مانند حکایت علی محمد باب را به دنبال دارد.
    وی ادامه داد: کناره گیری از شعائر اسلامی و بلند کردن شعائر انسانی و ایرانی از دیگر انحرافاتی است که کنار زدن دین، اسلام و روحانیت را در درون خود پنهان کرده است.
    رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) افزود:‌ مسأله دیگر ارتباطاتی است که با شخصیت‌های بزرگ غربی و شرقی صورت می‌گیرد که گاهی این ارتباطات حتی برای مسئولان عالی‌رتبه نظام هم فراهم نمی‌شود، این دیدار‌ها می‌تواند در کنار سایر قرائن، افکار ناخوشایندی را در فکرها زنده کند که نیاز است انسان محتاطانه رفتار کند وتمام جوانب را بسنجد.
    آیت‌الله مصباح یادآور شد:‌ کنار هم گذاشتن این حوادث و تجزیه و تحلیل آن‌ها، دورنمای تاریکی را برای نظام جمهوری اسلامی نمایان می‌کند که شایسته است مسئولان و مردم نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند.
  • آیت‌الله مصباح اظهار داشت: باید دید سرّ این انحرافات چیست، چه عواملی باعث می‌شود تا انسان‌هایی که روزی برای دین زحمت‌ها کشیدند، فداکاری‌ها کردند، قبل انقلاب سوابق مبارزاتی داشتند و بعد از پیروزی انقلاب، در تثبیت انقلاب زحمت کشیدند، این‌طور تغییر می‌کنند و مسیر کاملا مخالف را طی می‌کنند.
    این استاد حوزه علمیه با استفاده از کلام امیرالمؤمنین علیه‌السلام زمینه پیدایش فتنه‌های دینی را دو عامل خواند و افزود:
    تمایلات و هواهای نفسانی، و بدعت‌ها و تفسیرهای جدید از دین، دو عاملی است که در تحلیل عوامل همه فتنه‌ها به آن‌ها می‌رسیم.
    ایشان در توضیح این عوامل بیان داشتند: بعضی از تمایلات نفسانی، مانند برخی ژن‌ها در وجود انسان نهفته است و زمانی که زمینه‌اش فراهم شود، بروز کرده و افکار و اعمال شخص را مطابق آن تمایلات، منحرف می‌کنند.
    عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: این بُعد نفسانی در جامعه‌ای که ارزش‌های متعالی اسلامی مطرح است، خریدار ندارد و به تنهایی تأثیرگذار نیست، لذا فتنه‌گران درصدد برمی‌آیند تا با تحریف دین و ابداع حرف‌های نو و بدعت‌های جدید، هوس‌های خود را رنگ دینی بدهند تا اکثریت مردم متوجه مخالفت آنها با دین نشوند و مورد توجه و قبول مردم متدین قرار گیرند، و این‌جاست که این تمایلات نفسانی را با حرف‌های نو و بدعت‌ها ترکیب کرده و با ظاهری فریبنده بر جامعه تحمیل می‌کنند.
  • رئیس مؤسسه امام خمینی (ره) به اشاره به ملاک اعتقادی ما برای تشخیص حق‌گویی افراد، اظهار داشت: نباید انتظار داشت کسانی یافت شوند که هیچ نقطه ضعف و اشکالی نداشته باشند تا با آن‌ها همکاری کنیم، و از طرف دیگر نباید با هرکس که عنصری از حق در اوست همکاری کرد، بلکه باید دید در افرادی که می‌خواهیم با آنها همکاری یا از آنها حمایت کنیم صبغه غالب چیست؟ و نکته دیگر آن که از کسی حمایت مطلق نکنیم بلکه حمایت ما تا زمانی و مشروط به این باشد که شخص بر مدار حق حرکت ‌کند و اگر از مدار حق خارج شد حمایت خود را از او قطع کنیم؛ و نکته سوم آن که اگر برای منصبی چند گزینه وجود دارد باید اصلح نسبی را انتخاب کرد و تا زمانی که در مسیر صحیح گام برمی دارد با او همکاری کنیم.
    ایشان خاطر نشان کرد: در مقابل، ما باید در ابتدا خودسازی را سرلوحه کار خود قرار دهیم، و سپس قدرت شناخت و تحلیل خود را بالا بریم تا آراء حق را از آراء شیطانی تمییز دهیم، و برای شناخت دین و حقائق دینی باید به سراغ دین‌شناسان واقعی رفت، که بیش از همه و عمیق‌تر از دیگران دین را شناخته‌اند، زیرا هیچ انسان عاقلی حقایق دین را از جن‌گیران و جادوگران و مرتاضان نمی‌آموزد.
  • جنایت‌هایی که به اصطلاح اهل نماز و روزه و جهاد بر پیامبر روا داشتند و خیانت‌هایی که یاران پیامبر و مسلمانان نسبت به عزیزترین فرزندان ایشان انجام دادند در عالم نظیر ندارد و این جنایت‌ها از سوی انسان‌های به ظاهر نمازخوان و روزه‌بگیر همچنان ادامه دارد و امروز نیز شاهد مواردی از این دست هستیم.
    ایشان با اشاره به این‌که همیشه در تاریخ کسانی بوده‌اند که از تاریخ عبرت گرفته و سربلند شده‌اند، گفت: امروز شاهدیم در همین نظام، کسانی که بعد از انقلاب به دست امام و به سفارش ایشان به پست و مقامی در نظام اسلامی رسیدند، از پشت به ولایت‌فقیه و مردم خنجر زده و خیانت کردند.
  • آیت‌الله مصباح تأکید کرد: نفوذ تفکر ضد روحانیت در جامعه می‌تواند فتنه بعدی جامعه باشد.
    ایشان خاطر نشان کرد: از آغاز انقلاب مشروطه، تفکرات ضد روحانیت وجود داشته و همین تفکرات بود که شیخ فضل‌الله ‌نوری را بالای دار برد، چون ایشان به توطئه فراماسونرها پی برده بود و از همان دوران فراماسون‌ها بر مسأله مبارزه با آخوندها تاکید داشتند و روحانیت را مانع اهداف خود می‌دیدند و این فراماسونرها مانند امروز، هرگز علیه ایران نبودند بلکه بسیار میهن‌پرست و وطن‌دوست بودند.
    وی با ابراز نگرانی از به گوش رسیدن شعارهای فراماسونری بیان داشت: در دوران مشروطه، فراماسونرها اسم و ظواهر دین را حفظ کرده و کوشیدند محتوای دین را عوض کنند، و شعارشان این بود که از متدینان، افراد با سابقه دینی و آبرومند استفاده شود و به مردم، خود را دین‌دار و متدین معرفی می‌کردند، ولی در جلسات سرّی‌شان دینی وجود نداشت و فرقی میان مسلمان و یهودی و زرتشتی نبود.
    آیت‌الله مصباح، اضافه کرد:
    امروز توجه کنید آیا این فکرها منقرض شده؟! آیا نمونه‌ها و نشانه‌های آن را جاهایی نمی‌بینید؟! آیا از گوشه و کنار نواهای آن به گوش نمی‌رسد؟! آیا نباید احتمال داد که شاید این حوادث نمونه‌ای از همان فعالیت‌هاست که بارها در دامش افتاده‌ایم؟!
    ایشان ادامه داد: راهی که این‌ها می‌روند ضد اسلام است، ولی شعارهای‌شان پوششی است. آن‌چه دنبال می‌کنند مبارزه با اسلام و ولایت‌فقیه است، هرچند شعار ولایت هم می‌دهند. متأسفانه این انگیزه‌ها و طرز فکر امروز در جامعه ما وجود دارد، گرچه ممکن است شکلش تغییر کرده ولی دارای همان روح است.
  • بازخوانی اندیشه حضرت امام خمینی ره (وبلاگ صحیفه خوانی)

[ جمعه 90/2/23 ] [ 6:43 عصر ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]

قرآن می‌فرماید: منافقان قسم‌هایشان را سپر قرار داده‌اند تا از حملات شما در امان بمانند. مراقب باشید که فریب این‌ها را نخورید. آن‌ها اگر راست می‌گویند باید این ادعایشان درعمل ظاهر شود. اگر پیرو خط امام هستند باید ببینند جانشین امام چه می‌گوید و به آن عمل کنند. اگر اینان پیرو خط امام‌اند پس چرا رفتارشان با رفتار امام موافق نیست؟! اگر ولایت‌فقیه را قبول دارند پس چرا امر و نهی او راقبول نمی‌کنند؟!

بیانات آیت الله مصباح یزدی

-بازخوانی اندیشه امام خمینی (وبلاگ صحیفه خوانی)


[ جمعه 90/2/23 ] [ 6:13 عصر ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]

قال اللَّه تعالى: قُلْ انَّما اعِظُکُم بِواحِدَةٍ أنْ تَقُومُوا لِلّهِ مَثنى‏ وَ فُرادى‏.

خداى تعالى در این کلام شریف، از سرمنزل تاریک طبیعت تا منتهاى سیر انسانیت را بیان کرده، و بهترین موعظه‏هایى است که خداى عالم از میانه تمام مواعظ انتخاب فرموده و این یک کلمه را پیشنهاد بشر فرموده. این کلمه تنها راه اصلاح دو جهان است. قیام براى خداست که ابراهیم خلیل الرحمن را به منزل خلّت رسانده و از جلوه‏هاى گوناگون عالم طبیعت رهانده‏ قیام للَّه است که موسى کلیم را با یک عصا به فرعونیان چیره کرد و تمام تخت و تاج آنها را به باد فنا داد و نیز او را به میقات محبوب رساند و به مقام صَعْق و صَحْو کشاند. قیام براى خداست که خاتم النبیین- صلى اللَّه علیه و آله- را یک تنه بر تمام عادات و عقاید جاهلیت غلبه داد و بتها را از خانه خدا برانداخت و به جاى آن توحید و تقوا را گذاشت و نیز آن ذات مقدس را به مقام قابَ قوسیْن أو أدنى (6) رساند.

خودخواهى و ترک قیام براى خدا ما را به این روزگار سیاه رسانده و همه جهانیان را بر ما چیره کرده و کشورهاى اسلامى را زیر نفوذ دیگران درآورده. قیام براى منافع شخصى است که روح وحدت و برادرى را در ملت اسلامى خفه کرده. قیام براى نفس است که بیش از ده میلیون جمعیت شیعه را به طورى از هم متفرق و جدا کرده که طعمه مشتى شهوت‏پرست پشت میزنشین شدند.
صحیفه حضرت امام ج یک ص 21

برگزفته از وبلاگ صحیفه خوانی


[ جمعه 90/2/23 ] [ 5:47 عصر ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]

علاقه مندان به بازخوانی اندیشه و بیانات حضرت امام خمینی (ره)

 

www.amamkh.mihanblog.com

صحیفه خوانی


[ جمعه 90/2/23 ] [ 5:31 عصر ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]

تجمع دانشجویی

 

تجمع دانشجویی

 

تجمع دانشجویی

 

تجمع دانشجویان دانشجویان تبریزی در فرودگاه و در خواست اعزام به بحرین


[ جمعه 90/2/23 ] [ 3:27 عصر ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]

 امشب گفتگوی ویژه خبری رادیدم .تا بتوانم قضاوت بهتری در مورد اختلاق دولت و مجلس پیرامون ادغام وزارتخانه ها داشتم باشم ونتیجه ای را که گرفتم این بود که مثل اینکه دوباره خصلت لج بازی و عجول بودن احمدی نژاد کار دست مملکت داده و حق با مجلس است. هر چند قانون هم دقیق تنظیم نشده بوده ولی درست این بود تا دولت برای کم نمودن هزینه های جابجایی و ایجاد نکردن شوکهای بی خودی به کشور و ملت در ادغام وزارتخانه ها تا نظر مجلس صبر می کرد و لی چه باید کرد احمدی  نژاد است دیگه . خدا کند که این ماجرا تبدیل به جنجال جدیدی در مملکت نشود که حضرت ماه بخواهد برای حل و فصل آن دوباره خودش را خرج کند.


[ پنج شنبه 90/2/22 ] [ 12:23 صبح ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]

 

بیت الاحزان2

 

بیت الاحزان1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بیت الاحزان3

 

بیت الاحزان4

 

بیت الاحزان5

 

بیت الاحزان6

 

این تصاویری را که در بالا دیدید عکس هایی بودند از نمایشگاه بیت الاحزان که در ایام فاطمیه به منظور همدردی با شیعیان بحرین در شهر اهواز برگزار کردیم. برای برگزاری این نمایشگاه روابط عمومی شهرداری اهواز همکاری کردند که خدا خیرشون بده . در 4 نقطه پرتردد شهر برپا شدند که الحمدلله استقبال خوبی به عمل اومد و ضمن این که با پخش صوتی که داشتیم فضای شهر رو فاطمی تر شده بود . در اگاه سازی مردم شهر نسبت به فجایع انسانی در بحرین تلاشی هرچند کوچک صورت گرفت. الحمدلله. 


[ چهارشنبه 90/2/21 ] [ 12:3 صبح ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]

1. باید به مسئله‌ى فرهنگ نگاه مدبرانه داشت.

2. عزیزان من! شرط اصلى فعالیت درست شما در این جبهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى جنگ نرم، یکى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اش نگاه خوشبینانه و امیدوارانه است. نگاهتان خوشبینانه باشد. ببینید، من در مورد بعضى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تان به جاى پدربزرگ شما هستم. من نگاهم به آینده، خوشبینانه است؛ نه از روى توهم، بلکه از روى بصیرت. شما جوانید - مرکز خوشبینى - مواظب باشید نگاهتان به آینده، نگاه بدبینانه نباشد؛ نگاه امیدوارانه باشد، نه نگاه نومیدانه. اگر نگاه نومیدانه شد، نگاه بدبینانه شد، نگاه «چه فایده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى دارد» شد، به دنبالش بى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌عملى، به دنبالش بى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تحرکى، به دنبالش انزواء است؛ مطلقاً دیگر حرکتى وجود نخواهد داشت؛ همانى است که دشمن میخواهد.
3. مطلب بعدى این است که ما اگر نقاط افتراق پیشرفت با منطق اسلامى را با توسعه‏ى غربى میشماریم، نباید از نقاط اشتراک غفلت کنیم؛ یک نقاط اشتراکى هم وجود دارد که اینها در توسعه‏ى کشورهاى توسعه یافته‏ى غربى کاملاً وجود داشته؛ روح خطرپذیرى - که انصافاً جزو خلقیات و خصال خوب اروپائى‏هاست - روح ابتکار، اقدام و انضباط، چیزهاى بسیار لازمى است؛ در هر جامعه‏اى که اینها نباشد، پیشرفت حاصل نخواهد شد. اینها هم لازم است. ما اگر باید اینها را یاد بگیریم، یاد هم میگیریم؛ اگر هم در منابع خودمان باشد، باید آنها را فرا بگیریم و عمل کنیم.
4. یک انحراف دیگر هم این است که انسان در زندگى شخصى خود، مواهب حیات و نیازهاى مادى را دست کم بگیرد و مورد بى‏اعتنائى قرار بدهد؛ این هم در اسلام گفته نشده، خواسته نشده؛ بلکه عکسش خواسته شده: «لیس منّا من ترک اخرته لدنیاه و لا من ترک دنیاه لاخرته». اگر آخرت را به خاطر دنیا ترک کردید در این امتحان مردودید؛ اگر دنیا را هم به خاطر آخرت ترک کردید در این امتحان مردوید. این خیلى مهم است. امیرالمؤمنین به کسى برخورد کرد که زن و زندگى و خانه و همه چیز را کنار گذاشته بود و به عبادت پرداخته بود؛ فرمود: «یا عدّى نفسه»، اى دشمن کوچک خویشتن! با خودت دارى دشمنى میکنى؛ خدا این را از تو نخواسته. «قل من حرّم زینة اللَّه الّتى أخرج لعباده و الطّیّبات من الرّزق».(1) این هم این مطلب است. بنابراین تعادل دنیا و آخرت و نگاه به دنیا و آخرت - هم در برنامه‏ریزى، هم در عمل شخصى و هم در اداره‏ى کشور - لازم است. این هم یک شاخص عمده‏ى پیشرفت است.


[ سه شنبه 90/2/20 ] [ 3:59 صبح ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]

مختار!
راهی نمانده است
همین امشب بیرون بزن
پیش از آنکه شمر و سنان کاری کنند
با کمک سازمان ملل
بیرون بزن
با همین کیان ایرانی و همین ایرانیان
که نشسته اند پای گیرنده هایشان
و با همین شمشیرها
که در دست فزرندان مالک است
به جنگ شمر برویم
و شمر همین آل خلیفه است
همین عبدالله و همین عبیدالله
و شمر همین شورای اعراب اند
که منجنیق اورده اند در بحرین
و "آیات" خدا را می کشند و لگدمال می کنند
وگرنه اهل سنت با مایند
و عاشقان رسول الله با مایند
تنها شمر و سنان
با ال سعود و ال خلیفه
با ال شکم و ال حرام آن سویند
و آل کاخ سفید و ال کاخ الیزه ان سویند
و آل بی بی سی
همیشه آن سو بودند
به مختار گفتم چاره ای نمانده
باید از سریال بیرون زد
با اسب
با شمشیر
با قایقهای تند رو و با شعر
که جهان همین کوفه ست
و عاشقان علی امشب
بر پشت بام های زمین آتش روشن کرده  اند

((شاعر محبوب علیرضا قزوه))


[ دوشنبه 90/2/19 ] [ 9:50 عصر ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

بیداری اولین مرحله تکامل است، پس بیدار نشو!
موضوعات وب