سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ

بیداری
بیداری اولین مرحله تکامل است، پس بیدار نشو! 
لینک دوستان

«جاذبه جنسی یکی از بزرگ‌ترین دام‌هاست؛ مراقب باشید! من با کسانی که به‌عنوان به‌کارگیری زن، منشی زن استخدام می‌کنند، مخالفم. زنان در دستگاه‌ها مختلف این همه کارهای خوب دارند انجام می‌دهند و مدیریت‌های خیلی خوب انجام می‌دهند. بزرگ‌ترین مشکل هم آن حالت سیطره مردانه بر زن است. این را به‌خصوص زن‌ها بیشتر باید بدانند. و لا تخضعن بالقول فیطمع الذی فی قلبه مرض؛ در قرآن می‌گوید، برای اینکه مرد ـ که جنس متجاوز و شروع‌کننده است ـ قدرت پیدا نکند، زن نباید در مقابل او خضوع کند؛ خضوع در زبان و سخن گفتن. می‌بینیم این‌ها اسرار است و در این‌ها رازهای بزرگ هست؛ اما ما متأسفانه همین‌طور غافل از این‌ها عبور می‌کنیم و نمی‌فهمیم. ابزار، یعنی وسیله مردم برای رفتن به‌سمت گناه؛ آن حالت تجاوزطلبی و افزون‌خواهی و اقدام و ابتکار اوست؛ ابزار زن و کمک زن در رفتن به‌سمت گناه، حالت وادادگی و خضوع و تواضع اوست؛ لذا تکبر حرام است؛ اما برای زن‌ها در مقابل مرد بیگانه، جزو چیزهایی ممدوح است که متکبر باشند. این حالت در بعضی از مشاغل به کلی از بین می‌رود؛ مثل همین منشی‌گری و مستخدم بودن زن. غیر از تسلط مردانه، چنین حالتی وجود ندارد. در منشی‌گری، ازاین‌قبیل وجود دارد و حالا من این را مثال زدم.»


[ پنج شنبه 90/4/30 ] [ 3:11 صبح ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]

سخنان بسیار خواندنی و آموزنده آیت الله روح الله قرهی پیرامون گناه و راههای ترک آن و ماه مبارک شعبان و رمضان

حیفم اومد شما ازخوندنش محروم بشید

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 90/4/27 ] [ 11:32 عصر ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]

چکیده شبکه فارسی وان !!! آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است: به همسران خیانت! با خوشگلان مدارا!!


[ دوشنبه 90/4/27 ] [ 6:17 عصر ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]

- کسى که نتواند خود را اصلاح و اداره کند چه گونه مى‏خواهد و مى‏تواند دیگران را راهنمایى و اداره نماید؟ اکنون از ماه شعبان چند روزى بیش نمانده است، بکوشید در این چند روز موفق به توبه و اصلاح نفس گردید، و با سلامت نفس وارد ماه مبارک رمضان شوید.

- در این ماه شعبان با «مناجات شعبانیه»  که از اول تا آخر این ماه دستور خواندن آن وارد شده- خداى تبارک و تعالى را هیچ مناجات کردید؟
و از مضامین عالى و آموزنده آن در ایمان و معرفت بیشتر نسبت به مقام ربوبیت استفاده نمودید؟ درباره این دعا وارد شده که این مناجات حضرت امیر، علیه السلام، و فرزندان آن حضرت است؛ و همه ائمه طاهرین، علیهم السلام، با آن خدا را مى‏خوانده‏اند و کمتر دعا و مناجاتى دیده شده که درباره آن تعبیر شده باشد که همه ائمه (ع) آن را مى‏خوانده‏اند و با آن خدا را مناجات مى‏کرده‏اند. این مناجات در حقیقت مقدمه‏اى جهت تنبه و آمادگى انسان براى پذیرش وظایف ماه مبارک رمضان مى‏باشد؛ و شاید براى این باشد که به انسان آگاه ملتفت انگیزه روزه و ثمره پر ارج آن را تذکر دهد.
ائمه طاهرین، علیهم السلام، بسیارى از مسائل را با لسان ادعیه بیان فرموده‏اند. لسان ادعیه با لسانهاى دیگرى که آن بزرگواران داشتند و احکام را بیان مى‏فرمودند خیلى فرق دارد. اکثرا مسائل روحانى، مسائل ماوراء طبیعت، مسائل دقیق الهى و آنچه را مربوط به معرفة اللّه است، با لسان ادعیه بیان فرموده‏اند. ولى ما ادعیه را تا آخر مى‏خوانیم و متأسفانه به این معانى توجه نداریم، و اصولا نمى‏فهمیم چه مى‏خواهند بفرمایند.
در این مناجات مى‏خوانیم: الهى هب لی کمال الانقطاع إلیک؛ و انر ابصار قلوبنا بضیاء نظرها إلیک، حتّى تخرق ابصار القلوب حجب النور، فتصل إلى معدن العظمة و تصیر ارواحنا معلّقة بعزّ قدسک.

این جمله الهى هب لی کمال الانقطاع إلیک شاید بیانگر این معنا باشد که مردان آگاه الهى باید پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان خود را براى صومى که در حقیقت انقطاع و اجتناب از لذات دنیاست (و این اجتناب به طور کامل همان انقطاع إلى اللّه مى‏باشد.) آماده و مهیا کنند. کمال انقطاع به این سادگى حاصل نمى‏شود.

احتیاج فوق العاده به تمرین، زحمت، ریاضت، استقامت و ممارست، دارد تا بتواند با تمام قوا از ما سوى اللّه منقطع گردد و به غیر خداوند توجهى نداشته باشد. تمام صفات وارسته انسانى در انقطاع کامل إلى اللّه نهفته است. و اگر کسى بدان دست یافت، به سعادت بزرگى نایل شده است.

لیکن با کوچکترین توجه به دنیا محال است انقطاع إلى اللّه تحقق یابد. و کسى که بخواهد روزه ماه مبارک رمضان را با آن آدابى که از او خواسته‏اند انجام دهد، لازم است انقطاع‏ کامل داشته باشد تا بتواند مراسم و آداب مهمانى را به جا آورد، و به مقام میزبان تا آنجا که ممکن است عارف گردد. طبق فرمایش حضرت رسول اکرم (ص) (به حسب خطبه‏اى که به آن حضرت منسوب است) همه بندگان در ماه مبارک رمضان به مهمانى خداوند تعالى دعوت شده‏اند و مهمان پروردگار خود مى‏باشند. آنجا که مى‏فرماید: ایّها الناس، إنه قد اقبل الیکم شهر اللّه ... و قد دعیتم فیه إلى ضیافة اللّه. «34» شما در این چند روزى که به ماه مبارک رمضان مانده به فکر باشید؛ خود را اصلاح کرده توجه به حق تعالى پیدا نمایید؛ از کردار و رفتار ناشایسته خود استغفار کنید؛ اگر خداى نخواسته گناهى مرتکب شده‏اید، قبل از ورود به ماه مبارک رمضان توبه نمایید؛

زبان را به مناجات حق تعالى عادت دهید. مبادا در ماه مبارک رمضان از شما غیبتى، تهمتى، و خلاصه گناهى، سربزند، و در محضر ربوبى با نعم الهى و در مهمانسراى بارى تعالى آلوده به معاصى باشید.


کتاب جهاد اکبر حضرت امام روح الله ص36


[ پنج شنبه 90/4/23 ] [ 11:9 عصر ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]

اگر علم در زندگی نباشد زندگی دچار روزمرگی و مردگی می شود . علم باعث نشاط می شود و مجموعه ای هم که در آن علم نباشد نشاط نیست.

 

"پای درس استاد"


[ پنج شنبه 90/4/2 ] [ 2:1 صبح ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]

اولین آیاتی که بر پیامبر (ص) نازل شد سوره علق است به پیامبر گفته شد بخوان. رسالت یک مسئولی سنگین است. و مسئولیت سنگینی دارد بخاطر همین وقتی پیامبر از کوه پایین آمد احساس سنگینی می کرد.
وقتی مسئولیتی می گیری مسئولیت برابر است با به پا خاستن. اگر می بینی زیاد می خوابی مشخص است بی خیالی، احساس مسئولیت نمی کنی. آیا کسی که احساس مسئولیت می کند باید جامعه خود را بسازد و خود را بسازد می تواند راحت بخوابد؟
"قم فانذر" بزرگترین وظیفه پیامبر انذار است. در قرآن بشارت و انذار با هم آمده ولی انذار در قرآن تنها هم آمده است.
انذار یعنی ترساندن. وقتی زیاد دعا نمی خوانی مشخص است که ترس از قیامت تو درست نیست. اگر مسئولیت سنگین گرفتی باید مناجات و دعاهای تو بیشتر بشود. هر چقدر کار و مسئولیت بزرگتر باید مناجات هایمان نیز بیشتر باشد.
اولین پایه برای تربیت دیگران خداشناسی است. انسانی که می خواهد تذکر بدهد باید خود پاک باشد، تا قدرت تاثیرگذاری او بیشتر شود. کسی که منیت دارد خیال می کند کارش خیلی بزرگ است. بخاطر همین هم وقتی کاری انجام می دهد. منت می گذارد.

 

"پای درس استاد"


[ پنج شنبه 90/4/2 ] [ 1:59 صبح ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]
          

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

بیداری اولین مرحله تکامل است، پس بیدار نشو!
موضوعات وب