سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ

بیداری
بیداری اولین مرحله تکامل است، پس بیدار نشو! 
لینک دوستان

روضه؛گام چهاردهم را برداشت

roze 

روضه؛گام چهاردهم را برداشت
چهاردهمین شماره دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی روضه منتشر شد:
تیتر اول این شماره مربوط به مصاحبه با فرزاد جمشیدی مجری موفق تلویزیون است،در بخشی از این مصاحبه می خوانید: به نظر خودتان رمز تاثیر گذاری و محبوبیتان در اجراء چیست؟
اگر شما این واژه رو در رابطه با من، درست به کار برده باشید و من توانسته باشم تاثیر گذار باشم. عنصر پژوهش، پشتوانهو صداقت بوده که در کارهایم داشته ام که توانسته اجرا تاثیر گذار شود.
من هیچ وقت در تلویزیون حرفی نزده ام که خودم به آن اعتقاد نداشته باشم و سخت بر این باورم که تلویزیون درون مجری ها رو نشون می ده، نه کار مجری.
اگه دروغ بگیم! مردم زود می فهمند اگه به دل نشسته، معلومه که واقعی ست.
به علامه جعفری گفتند: شما که صاحب مسئولیت اجرایی که نیستی زیاد هم آدم مهمی نبودی که در زمینه کار اجرایی کار کرده باشه ولی مردم چرا اینقدر شما رو دوست دارند؟ ایشون فرمودند فکر کنم یه ذره از اون چیزهایی که به مردم گفتم رو خودم عمل کرده باشم.

چقدر برای برنامه هاتون مطالعه می کنید؟
به نظر بنده هر 1 دقیقه صحبت کردن در تلویزیون، 1 ساعت مطالعه کردن می خواهد. بنابراین من برای اینکه 20 سحر ماه مبارک رمضان بتونم حرف بزنم باید 11 ماه مطالعه کنم. تا بتونم حدود 2700 دقیقه برنامه رو اداره کنم.
از دیـدارتان با رهبری بگوئیـد و همچنین هدیه ای که از ایشان گرفتید؟
در سال 85 که بعد از حج محضر آقا شرفیاب شدم. ایشان به من فرمودند که مطالب شما را چه کسی برایتان می نویسد؟ عرض کردم خودم. ایشان هم دست در قبای خودشان کردند و قلمی را به من هدیه کردند که جزء بهترین و با ارزشترین و ارزنده ترین هدایا نزد من است . امیدوارم که قابلش را داشته باشم.
دو – سه بار باهاش نامه نوشتم. اولین نامه را برای حضرت رضا نوشتم و در ضریح انداختم.

در بخشی از سرمقاله می خوانیم:
این شماره را با امام هشتم(ع) بسته ایم ...
1. هوالاول، بسم الله
2. حال و هوای این نشریه مثل شماره قبل متأثر از گرمای فصل خودسازی، مناجاتی شده. از قلم ها، مصاحبه ها، گزارش ها و مطالب هم می توانید به صدق کلامم برسید.
3. کم کم عطر و بوی ماه رمضان داره مشام دلمون رو نوازش میده و خوبه که برای مهمونی خدا حتماً برنامه ای داشته باشیم. از ختم قرآن گرفته، تا ذکر و نماز و روضه... در احوالات یکی از علما نوشته اند، 14 شب اول ماه مبارک را در منزلشان روضه می گرفت و در شب پانزدهم که میلاد امام مجتبی (ع) است با مراسم جشن و پذیرائی مفصل، مراسم را تمام می کرد.
4. یکی از ویژگی های هیئات و جلسات مذهبی در ماه مبارک رمضان، برنامه های احیاء و روضه خوانی و شب زنده داری است که توصیه می شود از حضور به موقع در آنها غافل نشوید و یادتان باشد اولین مستمع مجلس پر فیض حسین کیست!؟
5. مصاحبه ی این شماره دردسری بس بزرگ داشت، از پیدا کردن شماره تماس آقای جمشیدی تا هماهنگی وقت مصاحبه و مصاحبه ای که ساعت 12:10 دقیقه شب در فرودگاه اصفهان انجام شد. خوش بحال شما که فقط مطالعه می کنید!
6. شماره قبل که توزیع شد، یه بنده خدایی ایراد جالبی به نشریه گرفت، گفت: «دوهفته نامه روضه را در مدت زمان 15 دقیقه مطالعه کردم، استفاده هم کردم ولی مطالب آن کافی نیست.»حرف حق هم که جواب ندارد. البته ما هم از قبل بنا داشتیم فضای نشریه رو وسیع تر کنیم لذا تصمیم گرفتیم 4 صفحه رو به 8 صفحه برسونیم، هرچند که کاغذ گران یا وقتمان تنگ باشد.
7. یه خبر خوش هم، اینکه دیگر غصه دیر رسیدن نشریه رو نداشته باشید؛ شبکه توزیع گروه هنری روضه با تیم جدید و قوی، وارد گود شده. وفقهم الله و ایانا
8. شماره هشت هم گره خورده با امام رضا؛ جالبه 8 صفحه نشریه، فعالیت 8 نفره تحریریه روضه در 8 روز کاری ... حتماً سری داره؛ یا امام رضا؛ به قول آقای جمشیدی:
گر نه رهی به سوی حج دارم
حرم ثامن الحجج دارم

ودر بخش های متنوع آن خواهید خواند:
آیت الله جاودان:گناه به هیچ وجه قابل تحمل نیست
استاد پناهیان:ادب ماه رمضان؛اجتناب ازمعاصی است
حجةالاسلام رفیعی:رمضان؛آغاز سال تربیتی است.

این شماره باتیراژ1500شماره به همت گروه هنری روضه اهواز چاپ و در21 استان کشور توزیع شد.
مراکز پخش به پیوست خدمتتان ارسال می شود...

 m


[ جمعه 91/4/30 ] [ 6:7 عصر ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]

میانمار قتلگاه مسلمانان

تا امروز

52 هزار نفر کشته

90 هزار نفر آواره

کل جمعیت 800 هزار نفر: تا دریافت خبر کشتار الباقی، چند روز دیگه باید منتظر بمونیم!!!


[ چهارشنبه 91/4/28 ] [ 8:23 عصر ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]

مدیریت جهادی


[ چهارشنبه 91/4/28 ] [ 6:39 عصر ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]

جمعیت

خوب شده فهمیدیم که چند نفریم.

 75 میلیون نفر آدم

با

21 میلیون خانواده


[ چهارشنبه 91/4/28 ] [ 4:58 عصر ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]

حزب الله سایبر

سوریه خط اول مقاومت

همایش حزب الله سایبر


[ شنبه 91/4/24 ] [ 11:55 عصر ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]

حافظ را در دستم دید و گفت: برایم باز کن. باز کردم؛ خرم آن روز کزین منزل ویران بروم. گریست، من هم گریستم.

گفتم: تو کیستی؟ گفت: مهره ای گم در صفحه شطرنج الهی!

خاطره ای از محبوبم آوینی

آوینی


[ جمعه 91/4/23 ] [ 11:37 عصر ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]

 

بیداری اسلامی

مسلمانان به قدرت اقتصادی و تسلیحاتی نیز دست خواهند یافت،اما این امر مسلما موکول و مسبوق به یک تحول انفسی است که امام خمینی برای آن قیام کرده بود و به آن هم رسید و بی رودربایستی، همه تحولات تاریخی دهه شصت هجری و دهه هشتاد میلادی و دهه اول قرن پانزدهم هجری قمری معلول همین علت یگانه است، قیام امام خمینی و پیروزی انقلاب اسلامی ... چه دیگران این حقیقت را بفهمند و چه نفهمند .

و از این پس نیز همه تحولات تاریخی در کره زمین در جهت تشکیل امت واحد اسلامی و قدرت گرفتن او در مبارزه ای بزرگ و بسیار جدی است که خواه ناخواه روی خواهد نمود.

منبع: کتاب آغازی بر یک پایان/ص 20

 


[ سه شنبه 91/4/20 ] [ 11:22 عصر ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]

در این مورد خوب فکر کنیم.

دنیای امروز


[ سه شنبه 91/4/20 ] [ 12:29 صبح ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]


شعرخوب؛سلاح مداح است
به همت گروه هنری روضه/مرکزفرهنگی تربیتی عصر ظهور اهواز
سیزدهمین شماره روضه منتشر شد...


روضه13

محمد رضا بذری در مصاحبه اختصاصی با دوهفته نامه روضه گفت:امسال توفیقی بود در دیدار رهبری شرکت کردم و به نظرم پیامی که این جلسه سالیانه دارد ؛ اوج ارادت مداحان به رهبری  و همچنین رهبری به ستایشگران رو می رساند . یکی از نکات زیبای این جلسه پرحوصله بودن رهبری هنگام مداحی 7 یا 8 مداح در جلسه بود که ایشان با عشق به مدح ها توجه می کرد .
یک نکته جالب دیگه اینکه یکی از مداحان که در حال قرائت مدح در روز عید و میلاد حضرت زهرا بودند ؛کم کم فضا را به سمت و سوی روضه بردند که عکس العمل رهبر معظم انقلاب بسیار برایم جالب بود ، ایشان هم گریه کردن که حکایت از ایراد نداشتن اشاره به روضه خوانی در ایام ولادت داره.
مداح تراز اول کشوری در پاسخ به این سوال که:جایگاه شعر و انتخاب آن در مداحی و مناجات خوانی چگونه است؟ پاسخ داد:شعر به نظر بنده سلاح مداح است در مجلس داری ، شعر زینت جلسه اهلبیت است . لذا انتخاب شعر خوب به زیبایی جلسه مناجات می افزاید و اخیرا اشعار مناجاتیه قشنگی گفته شده که رهبری به اونها اشاره کردند.

در بخش دیگری از دوهفته نامه که به سخنان حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در هیئت روضه الزهرا اشاره شده می خوانید:
حجت الاسلام فرحزاد با تاکید بر فضیلت فرستادن صلوات در ماه مبارک شعبان فرمودند : حتی اگر ثوابی برای کثرت صلوات نباشد . این ذکر دو مزیت دارد . اول آنکه سبب خشنودی دل محمد (ص) و آل محمد (ص) می شود و دیگر اینکه اداء حق محمد (ص) و آل محمد (ص) ؛(چه حق کنونی و چه حق گذشته ای که بر ما دارند ) می شود .

در قسمت اخبار آن نیز با عناوین زیر مواجه خواهید شد:
دیدار برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با رهبر انقلاب
سه توصیه رهبر معظم انقلاب در نخستین مواجهه با اینترنت به روایت محمد جواد لاریجانی
انتشار ماهنامه خیمه به سال دهم رسید
امام موسی صدر زنده است...


[ یکشنبه 91/4/11 ] [ 11:45 صبح ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]

/زمانی بود/

نفر دوم مملکت همین دیروز پریروز اینطوری گفته که؛

«احمدی نژاد: زمانی بود که پارتی بازی یا هزینه کردن و تبلیغات پرخرج برای رسیدن به منصب های حکومتی ضد ارزش و مطرود تلقی می شد. همچنین زمانی بود که با مشاهده تبعیض و بی عدالتی و نقض حقوق مردم، چهره ها بر افروخته و فریادها بلند می شد،مبادا این حقایق و ارزش ها در پیچ و خم توجیهات بی پایه و اساس و حتی عنوان حفظ نظام در حاشیه قرار گیرد چرا که حفظ نظام مکتبی به حفظ و زنده نگه داشتن و پایبندی به همین ارزش ها است.»

 

:::زمانی بود::: جمله جالبیه / زمانی بوده یعنی امروز احتمالا یا نیست یا اینکه در حال کمرنگ شدنه یا اینکه خیلی کمه / احتمال کدوم گزینه بیشتره؟ / اینکه بشینیم یه گوشه و بی ارزش شدنه آرمانها و اهداف انقلاب امام رو ببینیم .کیف داره یا زجر ؟! / کیا دارن کیف میکنن کیا دارن حرص می خورن؟ / علت این معلول چیه؟ / یه جمله بی ربط هم بگم/ الناس علی دین ملوکهم/


 


[ سه شنبه 91/4/6 ] [ 1:0 عصر ] [ علی چمران زاده ] [ نظرات () ]
          

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

بیداری اولین مرحله تکامل است، پس بیدار نشو!
موضوعات وب